V roku 2020 sa Proxenta presťahovala do nových priestorov, kde pre svojich zamestnancov pripravila dizajnovo prepracované kancelárie, ktoré ich motivujú k práci. Priestory sú zároveň navrhnuté tak, aby podporovali stretávanie sa a komunikáciu medzi zamestnancami a aj interakciu medzi jednotlivými tímami.
“Prioritou pri tvorbe kancelárií bolo, aby nový priestor našich zamestnancov spájal,” hovorí Monika Balgová, riaditeľka marketingu a PR skupiny Proxenta. “Efektivita je do veľkej miery závislá na komunikácii a práci v tíme, preto sme chceli priestory, ktoré podporia výmenu informácií, spoluprácu v rámci pracovných skupín a aj interakciu medzi tímami,” dopĺňa Balgová.
Návrh nových administratívnych priestorov zverila Proxenta do rúk architektom z ateliéru Beionde. Tí požiadavky Proxenty pretavili do návrhu priestorov s niekoľkými väčšími kanceláriami a centrálnou zónou s kuchynkou, barom a sedením, ktorá zároveň slúži ako miesto pre neformálnu komunikáciu, ale aj prácu v uvoľnenej atmosfére.
“Momentálne sú pri tvorbe administratívnych priestorov veľkým trendom zdieľané pracovné miesta, coworking, open-space a podobne, ktoré môžu byť z ekonomického pohľadu veľmi výhodné, ale nemusia byť úplne vhodné pre každú firmu,” hovorí architekt Vladimír Sekera z ateliéru Beionde a približuje, ako pristupovali k tvorbe administratívnych priestorov pre Proxentu: “Pri navrhovaní nových kancelárskych priestorov sme vychádzali z konkrétnych potrieb Proxenty a jej pracovníkov. Vytvorili sme niekoľko veľkých kancelárií, pre každé oddelenie zvlášť. Kancelárie sú však oddelené od spoločnej chodby iba presklenými posuvnými priečkami. V prípade, že to bude vhodné, si zamestnanci jednoducho otvoria priečky, čím vznikne jeden veľký “open-space”. Pokiaľ však charakter ich práce bude vyžadovať sústredenie, priečky si jednoducho zatvoria, čím si zabezpečia dostatočné súkromie,” ozrejmuje Sekera.
Srdcom celého priestoru je kuchynka s barom a sedením, ktorá je priamo naviazaná na terasu a aj jedinú zasadačku na tomto podlaží. “Je to miesto, kde sa ľudia môžu vzájomne stretávať, neformálne komunikovať, či dokonca pracovať. Priestory sme navrhli tak, aby nabádali zamestnancov k tomu, aby sa viac stretávali a vzájomne komunikovali,” približuje Sekera.
Funkčné kancelárie, navrhnuté s ohľadom na charakter práce jednotlivých zamestnancov, sú základom. Na ten nadväzuje dizajn, ktorý tiež do veľkej miery ovplyvňuje pracovný výkon. “Chceli sme atraktívne, dizajnovo prepracované priestory, ktoré budú našich zamestnancov motivovať k práci,” hovorí Balgová. “Chceme, aby sa naši zamestnanci cítili uvoľnene, no zároveň po celý čas vnímali, že sú súčasťou firmy, ktorá je ambiciózna, kreatívna a odvážna,” prízvukuje. Identita Proxenty je preto v priestore prítomná v rôznych prvkoch a variáciách, no vďaka farebnosti a použitým materiálom je celkový dojem z priestorov neformálny a uvoľnený.
Najvýraznejším prvkom je zelený koberec, ktorý celému priestoru dodáva mäkkosť. “Koberec je sám o sebe výborný akustický materiál, ktorý pohlcuje zvuky, preto je veľmi vhodný do kancelárskych priestorov,” hovorí Sekera a vysvetľuje: “Zelená farba pôsobí upokojujúco a v kombinácii s dubovým drevom a bielymi tónmi zvyšuje produktivitu a psychickú pohodu zamestnancov.”
Dizajnovým prvkom je bar umiestnený v centrálnej zóne, ktorý je doplnený vysokým aj nízkym sedením s akcentami červenej a šedej. Použité materiály, farebnosť aj celkový koncept priestorov vychádza zo základného design manuálu Proxenty, aby aj pracovné prostredie zamestnancov odrážalo identitu a ideu spoločnosti.
Najvyššie, trináste poschodie budovy, je vyhradené vedeniu spoločnosti Proxenta a jej návštevám. Okrem kancelárií, ktoré sú určené majiteľovi a hlavným manažérom Proxenty, sa tu nachádza aj niekoľko menších rokovacích miestností. Výrazným dotvorením celého priestoru sú dve priestorovo veľkolepé terasy.
Novinkou v rámci štruktúry skupiny je vznik vlastného kreatívneho štúdia, ktoré sídli v samostatných priestoroch. Tie sú zariadené veľmi flexibilne a kreatívne. Pod vedením riaditeľky marketingu tu tím odborníkov rieši potreby jednotlivých projektov skupiny. Nachádza sa v ňom aj malé foto a video štúdio, kde vzniká množstvo zaujímavého obsahu vo forme videí, podcastov či webinárov.